SiteSeeker-partnern Nansen prisas för Coop.se

2012-12-14

Idag har juryn för EPiServer Awards 2012 utsett Coop.se till bästa konsumentwebbplats. Helhetsleverantör för lösningen är SiteSeeker-partnern Nansen, som med webbplatsen har givit Coop en kraftfull och effektiv multikanallösning med starkt kundfokus.

Användarupplevelsen bygger till betydande del på sökning, där kunder snabbt kan hitta både recept och butiker. Med SiteSeeker som övergripande sökplattform har Nansen kunnat bygga en effektiv lösning som snabbt tillgodoser både kundernas behov och Coops affärsmål.

– Att bygga en lösning som inkluderar mobil, butiksterminaler, webbupplevelse liksom understödjande system är en utmaning som Nansen har lyckats enormt bra med, säger Erik Engberg, försäljningschef på Euroling. Vi är förstås mycket glada över att EPiServers jury har bekräftat det, och att vi och SiteSeeker har utgjort en viktig del av den totala lösningen.

Om lösningen

Webbplatsen, www.coop.se, är ett viktigt verktyg för Coop. Den bidrar till att höja kundlojaliteten, sprida kampanjer och förmedla inspiration. Webbplatsen och sökfunktionen hjälper Coop att uppnå det huvudsakliga målet – att bli ledande på den svenska dagligvarumarknaden. Via sökmöjligheterna, med snabb och enkel tillgång till både recept och butiksinformation, kan kunder hitta vad de söker utan att behöva leta sig ner i djupa menystrukturer. Webbplatsen är helt responsiv, och ger samma höga upplevelse i mobilen som i läsplattan eller webbläsaren. Coop använder dessutom SiteSeeker som söklösning för de in-store kiosks som finns placerade i butik, där kunder kan komma åt bland annat recept och personliga erbjudanden.

Om Nansen

Nansen är är en digital byrå med över 60 anställda vid kontoren i Stockholm, Chicago, London och New York. Vårt mål är att skapa tjänster som är bättre, mer innovativa, funktionella, informativa, användbara och underhållande än något som tidigare gjorts. Nansen är en av blott fyra globala EPiServer Premium Partner och certifierade Professional Scrum, Google Analytics IQ, Microsoft Gold Web Development och Microsoft Silver Software Development Competency.

Om Euroling

Euroling är Sveriges ledande leverantör av söklösningar som ökar försäljning, minskar tidsslöseri och höjer kundnöjdhet. Under varumärket SiteSeeker erbjuder företaget söklösningar för webbplatser, e- handel och intranät till fler än 300 företag och organisationer. Bland kunderna finns Telenor, Trygg- Hansa och Stockholms stad. Med en unik tjänstemodell erbjuder Euroling expertkompetens och egenutvecklad sökteknik i världsklass som matchar varje kunds specifika och föränderliga behov, något som ger verkligt och mätbart affärsvärde.