Norstedts lanserar två nya webbplatser med fokus på sök

Publika webbplatser, Bransch, Handel och tjänsteföretag, E-handel

Åtta mindre hemsidor från olika förlag slås ihop till två helt nya webbplatser. Norstedts har insett att sök är en av de viktigaste funktionerna för att uppnå en bra kundupplevelse på nätet och de har därför valt att fokusera på en effektiv sökfunktionalitet för besökarna.

Två nya webbplatser – Norstedts och Rabén och Sjögren

När Norstedts lanserade två helt nya webbplatser väljer de att fokusera på besökarna som ska få en bättre kundupplevelse och lätt ska hitta vad de söker, nu med hjälp av sökmotorn SiteSeeker.

Inom Norstedts hade man tidigare åtta mindre webbplatser för olika förlag inom koncernen. Dessa slogs ihop till två nya webbplatser –Norstedts samt Rabén & Sjögren.

– Norstedts webbplatser är ännu ett bevis på hur sök prioriteras när man bygger nya webbplatser, säger Johan Carlberger, vd på Euroling som utvecklar SiteSeeker. Vår statistik visar att flertalet besökare idag går direkt till sökfunktionen, vilket gör sökmotorn till den viktigaste funktionen för att få nöjda besökare.

Har du frågor?

Sublime

Webbplatsen är baserad på publiceringsverktyget EPiServer CMS tillsammans med sökmotorn SiteSeeker och har implementerats av SiteSeeker-partnern Sublime.