Norstedts lanserar två nya webbplatser med fokus på sök

Publika webbplatser, Bransch, Handel och tjänsteföretag, E-handel

Åtta mindre hemsidor från olika förlag slås ihop till två helt nya webbplatser. Norstedts har insett att sök är en av de viktigaste funktionerna för att uppnå en bra kundupplevelse på nätet och de har därför valt att fokusera på en effektiv sökfunktionalitet för besökarna.

Nyckeln till att uppnå en bra kundupplevelse

Även den traditionella navigationen får ett stort lyft tack vare SiteSeekers automatiska listningssidor. På varje webbsida får besökaren alltid aktuella och relevanta tips om relaterade böcker och undersidor med informationssidor om exempelvis författare, helt utan tidsödande manuellt arbete för redaktörerna. Leverantör av webbplatserna var Eurolings partner Sublime.

–Sök har blivit en av de absolut viktigaste funktionerna för att uppnå en bra kundupplevelse på nätet, säger Klas Fjärstedt, webbansvarig på Norstedts.

Med SiteSeeker kan våra besökare snabbt och effektivt att hitta den information de behöver, och det bidrar till att intresset ökar ytterligare för våra författare och deras böcker.

Har du frågor?

Sublime

Webbplatsen är baserad på publiceringsverktyget EPiServer CMS tillsammans med sökmotorn SiteSeeker och har implementerats av SiteSeeker-partnern Sublime.