Praktikertjänst intranät

Intranät, Bransch, Creuna

Praktikertjänst är Sveriges största koncern inom privat entreprenörsdriven tandvård och hälso- och sjukvård. På Praktikertjänsts intranät är det viktigt att alla medarbetare snabbt hittar informationen de söker.

Trots ett komplext system med många applikationer, funktioner och sidor hittar användaren idag den information de söker och sparar därmed tid. Sökning på intranätet utgör en mycket central del, både i användarupplevelsen och som en grundsten i den tekniska plattformen.

Ett välbesökt intranät med kritisk information

Intranätet är Praktikertjänsts viktigaste och mest prioriterade informations- och kommunikationskanal. Det är en gemensam plattform och mötesplats för alla medarbetare i den riksspridda organisationen. Cirka 85 % av medarbetarna går dagligen eller flera gånger i veckan in på intranätet. Detta är en hög siffra eftersom de flesta i verksamheten inte sitter vid datorn hela dagarna utan arbetar med patienter.

– Vårt intranät måste ha bra sökträffar. Sedan införandet av SiteSeeker har vi fått färre samtal till supporten och växeln, längre besökstid på intranätet men främst av allt så sparar vi tid. Det är viktigt att tandläkarna och läkarna som har patienter hela dagarna snabbt hittar information som de söker på intranätet, säger Karen Kenney, webbansvarig på Praktikertjänst AB.

Creuna

Webbplatsen är baserad på publiceringsverktyget EPiServer CMS tillsammans med sökmotorn SiteSeeker och har implementerats av SiteSeeker-partnern Creuna.